شناسهٔ خبر: 173200 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد؛

رشد ۱۵۶ درصدی ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

بندر امام خمینی (ره) مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به رشد ۱۵۶ درصدی ترانزیت گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) طی چهار ماه نخست امسال انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ابوطالب گرایلو، مدیر کل بنادر و دریانوردی این استان گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در چهار ماه نخست امسال به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

گرایلو ضمن اعلام این خبر بیان کرد: حدود پنج میلیون تن انواع کالای اساسی در چهار ماه نخست امسال از طریق این بندر تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد یافته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار کرد: تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی (جنرال کارگو) در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) طی این مدت بیش از ۷۶۶ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

گرایلو با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در پایانه کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به ۲۷ هزار ۷۷۷ TEU رسیده است گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

رشد بارگیری محموله‌های صادراتی

وی تصریح کرد: بارگیری محموله‌های صادراتی شامل انواع کالاهای مواد معدنی، ساختمانی، شیمیایی و کانتینری با پنج درصد رشد به بیش از هفت میلیون و ۵۹۰ هزار تن رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بیان کرد: تخلیه انواع کالاهای وارداتی در این بندر با ۳۱ درصد رشد به ۶ میلیون و ۲۵۵ هزار تن رسید.

گرایلو به رشد ۱۵۶ درصدی ترانزیت در این بندر اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) طی چهار ماه نخست امسال انجام شده است.

گفتنی است، در سه ماه نخست امسال سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از ترانزیت انواع کالا در کشور به ۳۴ درصد رسید.